امروز سه‌شنبه, 17 تیر 1399، خوش آمدید

امروزه برگزاری رویداد شتاب (شناسایی و توانمندسازی ایده های برگزیده) به عنوان یکی از استراتژی های اصلی جهت تشکیل، رشد و سرمایه گذاری شرکت های نوپا قلمداد می شود. در همین راستا و در جهت حمایت از فرهنگ کارآفرینی و کسب و کار و همچنین سیاست های کلان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه جامع علمی کاربردی اقدام به هماهنگی و برگزاری رویدادهای شتاب تخصصی با همکاری مراکز مختلف علمی کاربردی در سراسر کشور نموده است. در حال حاضر برگزاری هدفمند رویدادهای شتاب عامل کلیدی در توسعه فرهنگ سرمایه گذاری در محیط های دانشگاهی با رویکرد پژوهش و فناوری محسوب می شود که چنانچه به درستی و شایستگی برنامه ریزی و اجرا شوند می توانند بازده اقتصادی قابل ملاحظه ای داشته باشند. از مشخصات بارز این رویداد جذب گروه های برتر به مراکز نوآوری یا مرکز رشد دانشگاه می باشد.

رویداد شتاب به عنوان یکی از مهم‌ترین دوره‌های آموزشی و انگیزشی مطرح است. در این رویداد که عموما در تعطیلات آخر هفته برگزار می‌شود، علاقه‌مندان حوزه کارآفرینی و صاحبان تخصص و ایده و سرمایه‌گذاران در یک مکان گردهم آمده و با گذراندن آموزش‌های لازم تحت نظر متخصصان و اساتید خبره اقدام به طراحی بوم کسب‌و‌کار می‌کنند ... بوم مدل کسب و کار ابزار ساده تصویری و در عین حال بسیار قدرتمند است که ۹ بخش سازنده‌ی مدل‌کسب و کار را توصیف می‌کند. این بخش‌ها شامل بخش‌(های) مشتریان، ارزش پیشنهادی، کانال(های) توزیع، ارتباط با مشتریان، جریان درآمد، فعالیت‌های اصلی، منابع اصلی، شرکای(تجاری) کلیدی و ساختار هزینه‌ها است.

اول: بخشهای مشتریان
مشتریان می توانند بر اساس خواسته ها و ویژگی های منحصر بفردشان بسته به نیاز و هدف شما بخش بندی شوند. چند نمونه از بخش های مشتریان:بازار انبوه، گوشه بازار، بخش بندی شده، متنوع وبازار چند وجهی.


____________________________________________________________


دوم: ارزش پیشنهادی
همانطورکه می دانید، ارزش پیشنهادی شما به هرمشتری، فاکتوری است که باید شما را از سایر خدمات دهندگان مشابه (رقبای کاری شما)، متمایز سازد. پس شما باید بدانید که به هر بخش از مشتریان چه خدمات محصولاتی را ارائه می کنید. ازجمله راهکارهای برتری بخشیدن به شما شامل: تازگی، عملگرد، سفارشی سازی، انجام رساندن کار، طراحی، برند و خوشنامی، قیمت، کاهش هزینه‌ها، کاهش ریسک، دسترسی آسان، راحتی و آسایش می شوند.


____________________________________________________________


سوم: کانال توزیع
راهی است برای رساندن ارزش های پیشنهادی شرکت به مشتریان که می تواند کانال های خود یا شرکای تجاری و یا ترکیب یا از هر دو باشد.


____________________________________________________________


چهارم: ارتباط با مشتریان
درعصر حاضر یکی از مهم ترین لازمه های موفقیت شرکت، ارتباط گرفتن و حفظ آن مشتریان است. در اینجا انواعی از ارتباط با مشتریان را مثال می زنیم: کمک شخصی، کمک شخصی اختصاصی، سلف سرویس، سرویس‌های خودکار، جوامع کاربردیوخلق مشترک(بامشتری).


____________________________________________________________


پنجم: جریان درآمد
چگونگی دریافت درآمد شرکت، از هر بخش از مشتریان را گویند. جریان درآمد ازراه‌های: فروش دارایی، حق استفاده ،حق اشتراک/عضویت ،اجاره/قرض ،حق استفاده ازمجوز/امتیاز ،حق کارگزاری و تبلیغات ایجاد می شود.


____________________________________________________________


ششم: منابع اصلی
دارایی های شرکت، که برای خلق ارزش مشتری ضروری هستند و خود شامل: -منابع انسانی ،منابع مالی ،منابع فیزیکی و منابع معنوی می باشد.


____________________________________________________________


هفتم: فعالیت های اصلی
مجموعه ی مهمترین فعالیت های یک شرکت برای اجرای ارزش های پیشنهادی تعریف شده است.


____________________________________________________________


هشتم: شرکای کلیدی
ضروری است که شرکت ها،برای کاهش خطر ریسک وهمچنین بهبود عملیات،با برخی دیگرمشارکت هایت جاری صورت دهند. که روش های آن از جمله: همکاری استراتژیک با شرکت های رقیب و غیر رقیب ،سرمایه گذاری های مشترک ،روابط خریدار، فراهم کننده و پیمان/ اتحاد های استراتژیک می باشد.


____________________________________________________________


نهم: ساختار هزینه ها
پیاده کردن مدل های مختلف کسب وکارهزینه هایی دربردارند که معمول باید چیزی بین هزینه محوری و ارزش محوری باشند. ساختار هزینه ها دارای خصیصه هایی همچون: هزینه¬ های ثابت ، هزینه های متغیر،اقتصاد مقیاس (کاهش هزینه با افزایش تعداد) ،اقتصاد محدوده (کاهش هزینه با افزایش محدوده کاری) هستند.

چه اهدافی را دنبال میکنیم؟

  • ترویج فرهنگ نوآوری، خلاقیت و کارآفرینی
  • تقویت توان ارائه ایده‌های خوب و شکستن سد محافظه کاری در خلاقیت
  • توسعه نقش دانشگاه علمی کاربردی به عنوان حامی دانشجویان خلاق و فناور کشور
  • ایجاد فرصت شکل گیری کسب و کارهای نوپای قابل اجرا
  • تبدیل ایده به ثروت از طریق راه اندازی یک کسب و کار

در رویداد شتاب چه کاری انجام می دهیم؟

  1. بر روی ایده خود کار خواهید کرد
  2. کار تیمی را یاد خواهید گرفت
  3. تیم خود را تشکیل خواهید داد
  4. مهارت های کاربردی در کارگاه ها فرا خواهید گرفت
  5. و مهم تر از همه، ایده خود را پیاده سازی و اجرایی خواهید نمود!

جناب آقای سامانی پور

ریاست مرکز

جناب آقای پارسا نیا

دبیرعلمی

سرکار خانم صالحی

دبیراجرائی

جناب آقای سلیمی

دبیر بازرگانی و تبلیغات

جناب آقای رشیدی

دبیر هماهنگی و پشتیبانی

سرکار خانم آذردار

دبیر پشتیبانی

جناب آقای معدنکن

دبیر انفورماتیک

ریاست مرکز: جناب آقای سامانی پور

دبیرعلمی: جناب آقای پارسا نیا

دبیراجرائی: سرکار خانم صالحی

دبیر بازرگانی و تبلیغات: جناب آقای سلیمی

دبیر پشتیبانی: سرکار خانم آذردار

دبیر انفورماتیک: جناب آقای معدنکن

  1. چه افرادی می توانند در این رویداد شتاب شرکت کنند؟
    کلیه علاقه‌مندان حوزه کارآفرینی و صاحبان تخصص و ایده و سرمایه‌گذاران در حوزه ﻋﻨﺎوﻳﻦ اﻳﺪه ﮬﺎ باشند. شامل. اساتید دانشگاه. دانشجویان معلمان دانش آموزان. کارمندان...
  2. چه ایده ای می تواند استارتاپی باشد؟
    ساده‌ترین راه حل در برابر یک مساله که این سه ویژگی را داشته باشد: ”‌نوآوری، خلاقیت و ایده پردازی"
  3. ایده مطرح شده حتما باید در ارتباط با رشته تحصیلی یا تخصص کاری فرد باشد؟
    محدودیتی برای این مورد نیست و کلیه ایده پردازان در هر رشته و زمینه می­توانند در حوزه های مشخص شده ایده های خود را ارئه دهند.
  4. چگونه می توانم شرکت کنم؟
    از طریق ثبت نام در سایت دانشگاه خانه کارگر ساوجبلاغ
  5. آیا شرکت در رویداد مخصوص صاحبان ایده است؟
    خیر تمامی علاقه مندان می توانند شرکت کنند یا عضوی از یک تیم صاحب ایده باشند
  6. چگونه می توان عضو تیم شد؟
    در روز افتاحییه بعد از ارایه ایده ها در سالن تیم ها اعلام می کنند که به عضو جدید نیاز دارند.
  7. در صورتی که سوالی داشتم چگونه ارتباط برقرار کنم؟
    می توانید به دفتر کارآفرینی آقای جعفر سلیمی یا آموزش دانشگاه مراجعه کنید ویا همچنین با مراجعه به بخش ارتباط با ما با آقای سلیمی در ارتباط باشید.
  1. قطعه سازی ماشين آلات صنعتی
  2. ابزارسازی ماشين آلات صنعتی
  3. برنامه نويسی ماشين آلات صنعت
  4. طراحی ماشين آلات صنعتی
  5. کاربرد نرم افزارھای نوين در ماشين آلات صنعتی
  6. ايده ھای نوين جھت ايمن سازی ماشين آلات صنعتی
  7. صنايع وابسته تعمير و نگھداری ماشين آلات صنعتی
  8. کاربرد اينترنت اشياء در ماشين سازی
  9. تجارت الکترونيک در صنايع ماشين سازی
  10. طراحی نرم افزار حسابداری بھای تمام شده در صنايع
  11. ساير حوزه ھای وابسته